niedziela, 7 grudnia 2014

Rodzaje cery + pielęgnacja.

Hey!
Ostatnio spotkałam się z bardzo dużą ilością pytań na temat cery. Może wymienię kilka.

  1. Jakie są główne typy cery?
  2. Jak dbać o cerę?
  3. Jakie stosować kremy na różne typy cery?
Żebyście nie miały wątpliwości, wszystko to wyjaśnię w dzisiejszej notce.

Cera tłusta - skóra pokryta "serum". Często przetłuszcza się, jest chropowata.
Cera sucha - matowa, mało elastyczna. Tendencja do pękania, łuszczenia się.
Cera normalna (prawidłowa) - gładka, nie łuszczy się. Brak defektów.

Krótka charakteryzacja. Opierając się na niej, można sprawdzić, jaką ma się cerę.

***

O cerę można dbać w bardzo różnorodny sposób.
Każdy jej rodzaj jest inny, wyjątkowy i wymaga specjalnej pielęgnacji.


Cerę tłustą należy często przemywać zwykłą wodą, czasem wodą z mydłem. Warto stosować na nią różnego rodzaju peeling'i. Zalecam też stosowanie kremów "na cerę przetłuszczającą się".

Cerę suchą trzeba nawilżać, szczególnie zimą. Polecam kremy typu "Neutrogena".

Cera normalna również potrzebuje pielęgnacji. Mimo to, warto ją przemywać, a także nawilżać.

KREM NA CERĘ TŁUSTĄ: Dramatically Different Moistruing Gel, Cilinique
KREM NA CERĘ SUCHĄ: Avene Cicalfate.
KREM NA CERĘ NORMALNĄ: Zwykły krem Nivea.

Mam nadzieję, że wiecie już co nieco na temat typów cery oraz kremów i rodzajów pielęgnacji.
Pozdrawiam,

6 komentarzy:

  1. Ja i tak nie wiem jaką mam cerę xD Chyba tłustą... Nieważne, dzięki za ten poradnik c:

    ~kami273!
    ~Enderka

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja wraz nie wiem jaką mam cerę...
    Cyba to ta normalna xD fajny poradnik C:

    Pozdrowionka
    AdziaQQ
    Adrianna2005

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja chyba mam normalną. Fajny post, niech żyje Nivea!

    OdpowiedzUsuń