poniedziałek, 15 grudnia 2014

Moje plany + Ocena piosenki Lany Del Rey "Live or Die".

Hey, cześć, dobry wieczór.
Ostatnio dużo zastanawiałam się nad moim życiem, tym, co robię, i nad tego typu badziewiami.
Doszłam do wniosku, że moje życie to tylko taniec, śpiew i blogowanie.
A co tu zmieniać?
Wiele razy spotkałam się z opiniami typu: "No, no, i co jeszcze? Dziecko, wiejska z Ciebie pseudo diva wyrośnie.". Ale... chcę, żeby było tak, jak teraz, ot co.
Zajmuję się tym, co kocham... Nie czymś, co mi narzucano.
Chcę być sobą. Nie chcę zdawać nie wiadomo jakich, dziwacznych egzaminów, nie chcę być "kobietą mózgiem". Nie dążę do idealności... tylko do spełnienia marzeń, do spełnienia siebie.
Przecież, kiedy dorosnę, będę miała wykształcenie wyższe, to co mi po tym, jeśli nie będę szczęśliwa?
Chcę robić to, co robię. Klamka zapadła.
Ludzie mogą ze mnie szydzić i się naśmiewać, ale ja się nie zatrzymam, dopóki nie spełnię marzeń.
Tak, wiedziałam, że się rozgadam.
Ale to wszystko nie w temacie, ech. Dzisiaj przyszłam do Was z recenzją jednej z piosenek Lany Del Rey - Live or Die.
Jest bardzo wzruszająca, ciekawa.
Trochę przypomina "Royals" Lorde. Mimo to, podoba mi się bardziej.
Zacznijmy!
"Oficjalny" teledysk:


Mi się bardzo podoba. Głównie występują tam obce, nieznane mi osoby, ale pojawia się tam też Lana. Teledysk jest świetny, ale nie podoba mi się jedno: dużo smutnych rzeczy, typu krew, paląca się lalka barbie, lub choćby dziwna figurka z wosku. Jednego nie rozumiem: w każdej piosence Lana śpiewa jakby innym głosem... Nie pojmuję, nie w temacie jestem. Widocznie musi mieć wielki talent, ech.

Tekst oryginalny:

Baby, you’re my Bugsy Malone and I’m your suicide blonde,
You could be my film noir star I’m your queen of Saygon
If they don’t think we’re good together, baby, just forget'em
And let bygones be bygones.

Baby, I can’t do it alone, ‘cause you’re the one that I want,
You can be my Tony Montana and I can be your Pfeiffer
Fire, I can take you higher, I can get you hooked on love and desire.

Hello, pretty baby, you can be my cherry pie,
I know what you’ve done and I can be your alibi.

So tonight, are you gonna be my soldier?
Are we gonna be Bonnie and Clyde?
It's either live or die boy? It's either live or die? 
Are you gonna be my lover?
Are we gonna be true love's suicide?
It's either live or die boy? It's either live or die? 

I’m murderin'em, murderin'em, just for fun, hey!
Murderin'em, murderin'em one by one, hey!
It's either live or die boy? It's either live or die? 

So tonight, are you gonna be my soldier?
Are we gonna be Bonnie and Clyde?
It's either live or die boy? It's either live or die? 

Baby, you’re Sylvester Stallone and I can be your Adrian,
With Thunderlips, I've got you in the ring, just say my name again, say my name again, say my name again.

Baby, I can’t do it alone, ‘cause you’re the one that I want,
You can be my Tony Mottola and I can be Mariah, tiger,
Scream a little higher, I can get you high on love and desire.

All since Bonnie and Clyde was two kids
So good at being bad, bad, bad.
I’m flirting with the check-out counter, baby,
Put the money in the bag.

So tonight, are you gonna be my soldier?
Are we gonna be Bonnie and Clyde?
It's either live or die boy? It's either live or die? 
Are you gonna be my lover?
Are we gonna be true love's suicide?
It's either live or die boy? It's either live or die? 

I’m murderin'em, murderin'em, just for fun, hey!
Murderin'em, murderin'em one by one, hey!
It's either live or die boy? It's either live or die? 

So tonight, are you gonna be my soldier?
Are we gonna be Bonnie and Clyde?
It's either live or die boy? It's either live or die? 

Would you kill for me? Would you die for me?
Put your hands where I can see them,
Put them in the air.

So tonight, are you gonna be my soldier?
Are we gonna be Bonnie and Clyde?
Is he the live or die boy? Is he the live or die? 
Are you gonna be my lover?
Are we gonna be true love's suicide?
It's either live or die boy? It's either live or die? 

I’m murderin'em, murderin'em, just for fun, hey!
Murderin'em, murderin'em one by one, hey!
It's either live or die boy? It's either live or die?

Tekst polski, znaczenie:

Kochany, jesteś dla mnie jak komediowy Bugsy Malone
Ja samobójczą blondynką
Możesz być filmowym czarnych charakterem
Ja będę damą z bronią u Twojego boku
Jeśli nie uwierzą, ze jesteśmy dobraną parą, nie przejmuj się
Kup kolejną parę broni

Mogę podjąć się tego sama, bo jesteś tym, o kim zawsze marzyłam
Możesz być dla mnie jak Tony Montana, ja będę Twoją Pfeifer
Wszystko w ogniu, mogę zawrócić Ci w głowie, jestem zdolna obudzić w Tobie uczucie i pożądanie

Witaj, Skarbie, bądź moim ciachem
Wiem, do czego zmierzasz, będę Cię osłaniać

Wiec może dziś będziesz moim żołnierzem?
Będziemy duetem jak Bonnie i Clyde?
Jak myślisz, on żyje jeszcze? Wykończyłam go?
Będziesz moim wielbicielem?
Będziemy razem czy któreś z nas się wyłamie?
Jak myślisz, on żyje jeszcze? Wykończyłam go?

Biegnę, uciekam i robię to dla zabawy
Powalając ich jeden po drugim
Jak myślisz, on żyje jeszcze? Wykończyłam go?

Wiec może dziś będziesz moim żołnierzem?
Będziemy duetem jak Bonnie i Clyde?
Jak myślisz, on żyje jeszcze? Wykończyłam go?

Bądź gwiazdą ekranu jak Sylvester Stalone, będę Twoją Adrienne
Pobrudzony szminką, moje imię dzielnie przeciska Ci się przez usta

Mogę podjąć się tego sama, bo jesteś tym, o kim zawsze marzyłam
Możesz być dla mnie jak Tony Mantola, ja wcielę się w Mariah
Krzycząc głośniej, jestem zdolna obudzić w Tobie uczucie i pożądanie

Przeczuwam, że Bonnie i Clyde też byli dzieciakami
Którym dobrze szło na podłej gangsterce
Zagaduję kasjera, Skarbie
Zgarnij forsę do torby

Wiec może dziś będziesz moim żołnierzem?
Będziemy duetem jak Bonnie i Clyde?
Jak myślisz, on żyje jeszcze? Wykończyłam go?
Będziesz moim wielbicielem?
Będziemy razem czy któreś z nas się wyłamie?
Jak myślisz, on żyje jeszcze? Umarł?

Biegnę, uciekam i robię to dla zabawy
Powalając ich jeden po drugim
Jak myślisz, on żyje jeszcze? Wykończyłam go?

Wiec może dziś będziesz moim żołnierzem?
Będziemy duetem jak Bonnie i Clyde?
Jak myślisz, on żyje jeszcze? Wykończyłam go?

Zabiłbyś dla mnie? Zginąłbyś dla mnie?
Wznieś dłonie tam, gdzie chciałabym je widzieć
Ponieś je do nieba

Wiec może dziś będziesz moim żołnierzem?
Będziemy duetem jak Bonnie i Clyde?
Jak myślisz, on żyje jeszcze? Wykończyłam go?
Będziesz moim wielbicielem?
Będziemy razem czy któreś z nas się wyłamie?
Jak myślisz, on żyje jeszcze? Umarł?

Biegnę, uciekam i robię to dla zabawy
Powalając ich jeden po drugim
Jak myślisz, on żyje jeszcze? Wykończyłam go?

Autorka opisuje różne przestępstwa, fragmenty wojny, i tak dalej. Stąd pewnie tytuł: "Live or Die", "Życie czy Śmierć". Piosenkę oceniam bardzo pozytywnie. Może nie jest ucząca, ale mrożąca krew w żyłach i interesująca.
Zapraszam do odsłuchania, nie pożałujecie!

LANELYEE

4 komentarze:

  1. Nie hejtuję, każdy ma swoje zdanie, jadnak ja tej piosenki nie odsłucham i odsłuchiwać nie będę. Tekst.. no cóż, zbyt ciekawy niestety nie jest, nielubie tekstów ze słowami...hmm, że tak powiem, nieciekawymi. To z większości piosenek, które mają naprawdę ciekawe teksty, tworzy coś, w czym chodzi tylko o relację dziewczyna-chłopak, no, a coż, w tej piosence tego jest dużo... dodatkowo negatywnie odczucia co to utworu wzbudził we mnie Twój opis teledysku i obrazek w miniaturce.

    OdpowiedzUsuń
  2. nie przejmuj sie innymi lanelyee

    OdpowiedzUsuń